Investeren in groei: waarom Strand's in-house trainers van onschatbare waarde zijn

Geschreven door
Clotilde Hallet
Clotilde Hallet is Talent Manager at Strand
  • Corporate Story
  • Community
  • 02min. leestijd

In-house trainers bij Strand spelen een cruciale rol in ons professionele ontwikkelingsplan. Ze maken het mogelijk om kennis en praktische ervaringen te delen, wat essentieel is voor consultants die erkend willen worden als experts in hun vakgebied. 


Dit dubbele doel van in-house trainingen, waar zowel trainers als deelnemers baat bij hebben, onderstreept hun belang binnen het bedrijf. Ze dragen bij aan een professionele leerervaring die iedereen in de gemeenschap in staat stelt om inspirerende verhalen te delen.
 

Dit artikel werd automatisch vertaald. Je kan de originele Engelse versie hier lezen.

Strand Mentors and Mentees during a mentoring session.

 

Doelstellingen en voordelen van onze in-house trainingen


Een van de belangrijkste doelstellingen van de in-house trainingen van Strand is de ontwikkeling van harde en zachte vaardigheden bij de deelnemers. Of het nu gaat om de Technical Coffee Corners, die dieper ingaan op verschillende aspecten van de farmaceutische industrie, of om soft-skill coachings, deze in-house trainingsprogramma's bevorderen een gevoel van gemeenschap, saamhorigheid en inspiratie.


Op het gebied van trainingsprogramma's en -initiatieven biedt Strand een gevarieerd aanbod voor zijn consultants. Deze omvatten QA en QC trainingstrajecten voor junior profielen en degenen die geïnteresseerd zijn in de overgang naar deze rollen, Excel basics trainingen, Change Control trainingen, Technical Coffee Corners (leer en deel evenementen), stakeholder management workshops, welzijn workshops en nog veel meer. 


Het organiseren van in-house trainingen biedt Strand verschillende voordelen in vergelijking met het vertrouwen op externe trainingsaanbieders. Onze trainingsprogramma's zijn afgestemd op de specifieke behoeften van het bedrijf en de realiteit van consultancy, zodat de inhoud relevant en toepasbaar is. Bovendien vergemakkelijken ze de ontwikkeling van soft- en hard skills en stellen ze trainers in staat om subcommunities binnen de organisatie te stimuleren.

 

Strand trainer hosting a Technical Coffee Corner.

 

De Strand-filosofie


De filosofie van Strand over de ontwikkeling van medewerkers sluit nauw aan bij de rol van onze interne trainers. We promoten learn & share events omdat we geloven in de kracht van het opdoen van inspiratie binnen onze community. Deze filosofie is gekoppeld aan onze "Top Consultant" matrix, die onze betrokkenheid bij de consultancy markt en onze focus op talentontwikkeling illustreert. 

Elementen van de matrix, zoals "proactiviteit" en "delen met anderen", hebben betrekking op de proactieve houding die consultants kunnen tonen ten opzichte van klanten, ten opzichte van Strand, maar ook ten opzichte van zichzelf, door te focussen op hun zelfbewustzijn, hun vaardigheden en hun potentieel.


Een opmerkelijk succesverhaal dat de positieve impact van interne trainers benadrukt, zijn de Technical Coffee Corner sessies. De laatste sessie, die 1,5 jaar geleden van start ging met slechts vijf deelnemers, trok meer dan 25 deelnemers, wat een aanzienlijke groei laat zien. Dit succes toont aan hoe effectief interne training is in het betrekken en profiteren van werknemers bij Strand.

 

Overzicht